Suksess i kundemøtet! 

Et komplett kurs i hvordan gjennomføre salgsprosessen med suksess! Alt fra forberedelser, avdekke behov, argumentere, håndtere innvendinger, demonstrere produktet, skrive tilbud og ikke minst få ordren! 

Dette kurset er virkelig et kraftig verktøy for å nå dine salgsmål!

Innholdet er forankret i anerkjent forskning og mange års erfaring fra profesjonelle, vellykkede selgere. Ta kurset i ditt eget tempo, her er det ingen lekser eller innsendingsoppgaver. Praktisk, effektivt og veldig bra. Dette virker!

Kjøp kurset og nå dine salgsmål!

Kr 6.350,-

Tilgang til kurset i 1 år

10 videoer på norsk som lærer deg alt du trenger for å få suksess i møtet med kunden! 

Kurset er tilgjengelig for deg umiddelbart, og et helt år fremover

Kjøp nå
 

"Veldig bra innhold og kvalitet på filmene! Instruktøren er profesjonell og engasjert, og kom virkelig med mye nyttig for å lykkes i salgsyrket. Anbefales!"

Janne Brekke
Managing Director Winning Brands AS

Les mer om hva kurset "Suksess i kundemøtet!" inneholder.

(Innholdet er en del av nettkurset "Profesjonelt salg")

Bygge gjensidig tillit

All handel er basert på tillit, enten det er til selve produktet, til produsenten, til leverandøren eller til selgeren. I denne leksjonen ser vi nærmere på hva som skaper gjensidig tillit, hvordan bygge gode relasjoner og ikke minst hva det er som skaper lojalitet hos kunder

1. Forberedelser til kundemøtet

Her gjennomgår vi hvilke forberedelser du bør gjøre før du treffer kunden, slik at gjennomføringen av kundemøtet blir best mulig. Vi ser nærmere på blant annet hva slags informasjon bør du ha skaffet deg på forhånd, hvor denne informasjonen er tilgjengelig fra og hvilke målsetninger det kan være bra å ha. 

2. Åpning

Starten på et møte med en ny potensiell kunde er viktig, for du har bare én mulighet til å gjøre et godt førsteinntrykk! I denne leksjonen ser vi nærmere på hvordan man kan fremstå med respekt og profesjonalitet, og samtidig være ydmyk og imøtekommende i kundemøtet.

3. Kundens behov

I denne leksjonen vil du lære hvordan du best mulig kan avdekke kundens behov, krav og ønsker, som vil danne grunnlag for salgsprosessen videre. Vi går nærmere inn på forskjellige typer spørreteknikk, og effekten av å stille gode spørsmål. Samtidig ser vi på hvordan vi kan utvikle kundens behov, slik at kunden virkelig ønsker å kjøpe av deg.  

4. Argumentasjon

Her vil du lære hvordan du kan argumentere for ditt produkt, vare eller tjeneste på best mulig måte. Det handler om å tilfredsstille kundens behov og å bevise at din løsning er den rette for kunden, gjennom aktuelle fordeler og nytteverdier ved ditt produkt. 

5. Innvendinger

Her vil du lære hvordan du håndtere kundens innvendinger på en effektiv og respektfull måte. Det er meget viktig at kundens innvendinger blir håndtert best mulig, da dette kan ha stor betydning for om kunden kommer til å kjøpe av deg.  

1. Demonstrasjonen

Her vil du lære hvordan du kan demonstrere og vise produktet ditt på best mulig måte, slik at kunden får lyst til å kjøpe av deg. Det handler om overbevisende profesjonelle demonstrasjoner, gjennomført med energi og begeistring.

2. Tilbudet

Her ser vi nærmere på ditt skriftlige tilbud, og hvordan det kan utformes på en slik måte at kunden virkelig får lyst til å kjøpe av deg! Tilbudet er både ditt og ditt firmas ansikt utad mot kunden, og det er en viktig del av prosessen for å få ordren. Kunden nærmer seg en beslutning, og det er viktig at tilbudet gjenspeiler hva som har kommet frem under de møtene dere har hatt.

3. Ordre

Her vil du lære flere effektive avslutningsteknikker, hva du kan si og gjøre for å få ordren. Kunden har kommet langt nok i sin beslutningsprosess, og da må du kunne spørre om kunden ønsker å gjøre en handel. Her lærer du hvordan! 

4. Ettersalg

Her vil vi se nærmere på det som kalles Ettersalg, det vil si tiden etter at du har fått ordren, fra leveransen blir gjennomført frem til et eventuelt nytt salg skjer hos kunden. Det handler om kvalitet, oppfølging og trygghet, men også om tilleggsalg og mersalg.

Eirik Petersen

Eirik Petersen er din foreleser på dette kurset. Han har selv mer enn 35 års erfaring i salgsyrket, og er en meget etterspurt salgstrener, rådgiver og coach. Petersen jobber med både store og små bedrifter, og hundrevis av kursdeltakere har gjennom årene lært å bli profesjonelle selgere av Eirik.

Bakgrunn fra Handelshøyskolen BI, Næringsakademiet, Norges Eksportskole og Orklas Merkevareskole. Egen erfaring fra Oslo Lysverker, Canon, Ricoh, Scanox (Jotun), reklamebyrået Locomotiv, samt Institutt for salg og markedsføring.

Har siden 1995 vært timeforeleser på Handelshøyskolen BI, og er forfatter av fagbøkene «Nå dine salgsmål!» og «Key Account Management» på Universitetsforlaget. Medlem av Norsk faglitterær forfatter – og oversetterforening.

Close

Legg igjen din e-post og motta gratis 5 enkle verktøy som hjelper deg å beholde kontroll over følelsene dine i møte med dominerende mennesker